Red rock and underwear - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van PietenIvo Boumans - WaarBenJij.nu Red rock and underwear - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van PietenIvo Boumans - WaarBenJij.nu

Red rock and underwear

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg PietenIvo

29 Mei 2015 | Verenigde Staten, Sedona

And we're back. Gisteren werden we wakker in Prescott. Na een fijne skype sessie met mijn twee meiden zijn we naar Watson lake gereden. Pete wilde nog naar een museum, maar ik overtuigde hem van de schoonheid van Watson lake. We hebben daar een mooie wandeling rond het meer gemaakt. De wandeling was langer dan gepland en Pete heeft gelijk kunnen oefenen met rots klauteren. Dit is natuurlijk peanuts bij wat ons in Utah te wachten staat. Langzaam opbouwen dus. Helaas verliepen we ons door een missende bewegwijzering en moesten we nog een stuk langs de highway terug. Hoort er allemaal bij. Eenmaal terug bij de auto zijn we via een mooie bergweg in Jerome beland. Ik had gelijk zoiets van, hier ben ik eerder geweest en dat is natuurlijk ook zo. We hebben even door het stadje gewandeld genietend van het uitzicht, want Jerome ligt boven op een berg. Ik had een speciale opdracht van Jack, maar mister Tool was er helaas niet. Ik heb wel een andere verrassing... Na twee bier in de beruchte bar de Spirit room te hebben gedronken zijn we de berg afgedaald naar Sedona. Ik was even vergeten dat Sedona duur is. Het eerste motel waar we binnen gingen, kregen we een prijs van 180 dollar per nacht. Pete slaakte een kreet, dat begreep hij dus, en de eigenaar begreep de kreet. Hij dirigeerde ons naar West Sedona, waar we uiteindelijk in een Super 8 zijn beland. Toch nog 100 dollar per nacht. Ontbijt sucks, geen ei en worstjes, lawaaierige buren en om 6.00 uur schreeuwende mensen op de gang. Pete zei dat hij niks heeft gehoord. Ja, de hoorapparaten liggen op het nachtkastje. Duh! Maar ja, het is niet erg. It's all in the motel game.
Mmm, ik moet vandaag nog omschrijven, 28 mei. We werden dus wakker in Sedona. Wat te doen als er veel te doen is. De keuze viel op Red rock state park, een familie en oudjes vriendelijk rustig park. Perfect! Wandelen maar. We hebben alle wandelingen gedaan (5 mijl) en hadden de middag over. We besloten om nog wat scenic drives te doen. Op de helft zag ik een bord voor een wandeling naar Devil's bridge en dacht, die moeten we doen. Pete twijfelde of dat nog kon, maar ging toch akkoord. Na 30 meter bleek een enkel niet mee te willen. Pete wilde terug naar de auto en op een bankje gaan zitten. Ik moest doorlopen en na enige twijfel dacht ik, waarom ook niet. Dat heb ik geweten! Het was al heet, maar het werd nog heter. Afzien en gek genoeg genoot ik daar van. Uiteindelijk kwam ik op het eindpunt, een natuurlijke stenen brug boven een gigantische afgrond. Prachtig uitzicht. Ik had wel hoogtevrees toen ik op de brug liep. De rots was namelijk niet zo dik. Al genietend van het uitzicht zag ik de tijd en dacht, het is al best laat. Snel naar beneden rennen. Pete zat rustig een boekje te lezen. Hij had de tijd prima omgekregen, maar had ook een eng moment gehad. Een vrouw alleen liep zijn kant op toen hij op het bankje zat. Hij dacht terug aan de Indianen en vluchtte snel weg. Preventief handelen noemde hij dat. Na een koud biertje zijn we gaan opfrissen in het motel en gaan eten bij een restaurant wat Pete had uitgezocht!! Uit zijn anwb boekje, Cowboy club grille & spirit. Ik dacht dat wordt weer vlees eten, maar ik heb een heerlijke zalm met asperges en wortels gegeten (campfire mesquite salmon). Heerlijk gekruid. Pete had de buffalo pot roast en vond het erg lekker. Budweiser voor Pete en een ipa (Indian pale ale) voor mij. En nu zit ik op bed dit verhaal te tikken.
Feitjes. De Indianen kwamen op ons af toen we op een bankje langs de weg zaten te eten. De douanier zei tegen Pete, nice moustache. Pete zegt yo in plaats van thank you. Ik zal nooit een carrière als reisleider ambiëren. We gaan nog een keer een buggy huren, omdat ik ze vandaag zag en het me leuk lijkt. Ik mis nog steeds mijn gezinnetje. Pete loopt te veel in onderbroek door de motelkamer. Er begint een balans te ontstaan. Yo, till Next time.

  • 29 Mei 2015 - 09:17

    Sjak En Marenne:

    Haaai lief,
    Grappig, we hebben elkaar net per toeval gebeld dus het hele verslag en de afgelopen dagen zijn al dubbel en dwars besproken...(en ik heb nog even foto's toegevoegd aan alle reisverslagen, Ivo krijgt het niet altijd voor elkaar vandaar)...de foto's druppelen iedere dag op mijn computer binnen! Zo ben ik helemaal mee, maar ik moet wel oppassen dat ik Marenne niet verwaarloos want die zit nog in pyama voor de tv terwijl ik de internetjunk uithang...
    Maar welke douanier zijn jullie tegengekomen? Wáár in Godsnaam? En kijk echt uit met die hitte he!
    Nou, we spreken elkaar, groetjes uit Utrecht! xxxxxxx

  • 29 Mei 2015 - 14:35

    Angelique:

    Yo men, nice photos, thanks to Sjak !!!

    Wederom indrukwekkend natuurschoon vastgelegd en typische eet en drink momenten !
    Tja Ivo, twee wandelingen op een dag is wel een limiet voor pap. Houd rekening met kunstheup , artrose gewrichten en overbelasting van spieren.
    Ik lees veel relativerende humor in de verhalen en volgens mij is er sprake van onderlinge aanpassing.
    Dat gaat dus goed, denk ik.......
    Wat is dat toch met die angst voor indianen en pap bang voor een vrouw ????
    Misschien moeten jullie een paar stoere cowboy hoeden aanschaffen ....om ze daarmee af te schrikken.


  • 29 Mei 2015 - 21:00

    Dinant:

    Leuk om de verslagen te lezen. Klinkt als een goede en jaloersmakende reis. Sjak heeft hier vanavond ons eten opgegeten, dus we zorgen goed voor haar. Geniet ervan!!!!

  • 31 Mei 2015 - 21:28

    Petra:

    Hello there,

    Hahahaha pap....zag die vrouw er zo angstaanjagend uit?! Maar groot gelijk...als je je niet prettig voelt bij een situatie....rustig weglopen...goed gedaan ;-)

    Snap goed dat je je twee meisjes mist Ivo...vind het knap hoe je je er doorheen slaat en toch weet te genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

PietenIvo

Vader en zoon doorkruisen al BBQ'end de Zuidwestelijke staten van Amerika.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 2233

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Leaving Las Vegas

Landen bezocht: