Dams and route 66 - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van PietenIvo Boumans - WaarBenJij.nu Dams and route 66 - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van PietenIvo Boumans - WaarBenJij.nu

Dams and route 66

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg PietenIvo

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, Prescott

We zijn 'on the road'. Eerste stop Hoover dam. We hebben iedere centimeter bekeken. Pete vond het natuurlijk erg interessant. We zijn zelfs met een tour naar de machinekamer gegaan. Impressive man. Na al dat damgeloop hadden we honger. We zijn in Boulder city bij Dillinger gaan eten. Een gezellige kroeg! Het was Memorial day dus het was druk. De locals, Amerikanen, zaten om 13.00 uur al aan de sterke drank. Daar hadden wij geen tijd voor, de Route 66 was ons doel. Pete moest onderweg nog even stoppen bij de Davis dam. Damn man, another dam. Bij het begin van de 66 ging Pete rijden. Dat ging goed. In Pete's woorden: fijne auto, hij stuurt prima. Ik vond het ook goed, omdat Pete zoals afgesproken midden op de weg reed. Wat een mooie weg was het. We hebben allebei genoten van het uitzicht. Uiteraard zijn we gestopt in Oatman waar de ezels los rondlopen. Grappig om te zien, maar Pete wilde niet te dichtbij komen omdat hij de kleine ezeltjes agressief vond. Oatman zelf was een toeristische rotzooi, maar ik heb wel een lekker biertje gedronken. Na de ezeltjes doorkarren naar Kingman. Bij binnenkomst kwamen we langs motel 6. Dat was even een vervelend weerzien voor mij, omdat we tijdens onze eerste Amerika reis daar het slechte nieuws ontvingen. Klote... We hebben gekozen voor de Quality Inn voor de nacht. We hebben beef gegeten en bier gedronken in een steakhouse. Slapen maar.
Volgende dag moesten we inkopen doen. Op naar the Safeway. We hebben van een aardige caissière een clubcard (bonuskaart) gekregen en gelijk 27 dollar bespaard. Pete heeft bij Jc Penny een sissy koffertje gekocht. Hij is nu beter georganiseerd. Na al dat inkopen hebben we de Route 66 vervolgd. Nog even gestopt in Hackberry waar Pete zijn eerste souvenir heeft gekocht. Pet en nummerplaat. Pete vond de auto's leuk. Typische Route 66 plek. We gingen daarna een stukje door indianenreservaat waar we nogal een vreemd gesprek hadden met Indian grandma and grandson. Ze waren bezopen en agressief. Ze hadden het over geld betalen om over hun land te mogen rijden. Ik ben rustig en vriendelijk gebleven. Uiteindelijk hadden we het onder andere over Steven Segal en Jean Claude van Damme. Raar. Uiteindelijk dropen ze af en zijn we in Prescott beland en weer in een Quality Inn. Leuk stadje waar ze goede pizza hebben. Verder weinig gebeurd, omdat we veel tijd kwijt waren met inkopen doen. Morgen naar Jerome, Tooltown. Doei. Oh ja, morgen skypen. Heb nog een brok in mijn keel van de vorige keer. Kom je thuis papa.......

  • 27 Mei 2015 - 10:07

    Sjak:

    Heee, leuk verslag, echt lachen hoor, tot aan de laatste zin dan...maar goed, dat gaat steeds beter denk ik! Wel genoeg gedaan alweer, en de kop is er duidelijk af! Het wordt een echte "mannenreis", met veel bier, steaks, pizza's, Quality Inns en lekker scheuren in die bak, dat heb ik al wel door...alleen dat sissy koffertje en die bonuskaart: duidelijk geholpen door een vrouw! En bang voor een klein ezeltje???? Doet me denken aan Ivo die boven op de tafel ging zitten toen er een slangetje rondkroop...ach ja, mannen..

    Het lijkt wel echt of ik er ook ben, ik zie alles gewoon voor me...en leuk, die machinekamer van de Hooverdam, lijkt me wel dat alle andere dams vanaf nu behoorlijk tegenvallen Pete, of wil je ze toch nog allemaal bekijken? Waar blijven de foto's trouwens!!!! En werden jullie aangehouden door die Indianen of hebben jullie ze zelf benaderd? Ben wel benieuwd hoe dat ging eigenlijk, hoe je bij ze terecht kwam maar goed...Zijn jullie al lekker bruin geworden in die hitte of valt het mee? En ligt de auto vol BBQ stuff? Dat zal vandaag of morgen wel gaan gebeuren toch, het eerste 'selfmade meal on the road'? Vandaag dan de spannendste dag van de hele trip op het programma, op bezoek bij Maynard in Jerome!!! Ik verwacht er veel van Ivo! Nou, vroeg weer op om te skypen, ben benieuwd wat voor uitzicht jullie nu hebben! MISS YOU!!!!! tot straks!!!!

  • 27 Mei 2015 - 18:45

    Gilbert:

    Zo te horen hebben jullie "a good time" and a new name for the "oldtimer"; Pete, zelfde uitspraak maar ook zo Amerikaans. Pete Buildmen nog Amerikaanser. In ieder geval: leuk verhaal weer, leest lekker weg, en vooral....geniet! Laat alles als een warme deken over jullie heen komen.

  • 27 Mei 2015 - 19:19

    Angelique:

    Leuk verslag:) mooi om te lezen dat de eerste reisdag al leuke anekdotes heeft opgeleverd.
    Maar ook confronterende herinneringen......is niet te voorkomen.
    Laat de weidse natuur en bijzondere ontmoetingen goed op jullie inwerken en deel ze vooral ook met ons!
    Voor mij werkt het inspirerend. Hoewel ik nog nooit in Amerika ben geweest, geeft het mij zelfs het gevoel er een beetje bij te zijn.
    Groetjes, Ang

  • 31 Mei 2015 - 21:19

    Petra:

    Lieve Pap en Ivo,

    Allereerst mijn complimenten voor jou Ivo!! Wat schrijf je leuke, goede en mooie verhalen!! Zelfs ik krijg een brok in mijn keel bij het lezen.....maar ook inwendige lachjes omdat ik de beelden al voor me zie van jou en pap in gesprek met de verhitte indianen, pap achter het stuur en jij eerst wat op je hoede of dat wel goed gaat en daarna lekker relaxed genieten van de mooie vergezichten.

    En de foto's.....super!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

PietenIvo

Vader en zoon doorkruisen al BBQ'end de Zuidwestelijke staten van Amerika.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 2228

Voorgaande reizen:

24 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Leaving Las Vegas

Landen bezocht: